måndag 18 augusti 2008

Funderingar på tåget.


Jag sitter på tåget, är på väg till sommarkursen i Kristianstad.
Vill inte!!!
Jag gillar inte Kristianstad!!!

Vad jag vet har jag inte varit i Kristianstad tidigare så första gången var i juni nu i år. Vi fick ingen bra start Kristianstad och jag. För det första tog den en halv evighet att ta sig till Kristianstad. Tåget från Helsingborg stannade vid varenda mjölkapall på vägen. Inför kursstarten kollade jag på en karta på högskolans hemsida. Inte långt från stationen tyckte jag, typ 5 min. Gud vad jag bedrog mig! 2,6 km var det. Sur var jag- jädrans Kristianstad. När jag väl kom fram till högskolan hittade jag ingenstans att köpa kaffe- ¤#”&%¤((/&¤#!!!

Nåväl, kursen startade och allt var frid och fröjd. Vid lunchtid slutade vi och jag tog BUSSEN in till stan. De måste ha ansträngt sig för att få bussen att se så sunkig och äcklig ut. In till stan- fyrtio minuter kvar tills tåget går. Då ska vi se vart man kan köpa ngt att äta. Typ en kebab eller så. Med tanke på mitt dåliga lokalsinne vågar jag bara gå så att jag säkert vet att jag hittar tillbaka (det kan ändå hända att jag kommer vilse) Jag gick och jag gick men inte f-n hittade jag någonstans att äta, jo Harry´s och sådana ställen men det hade ju inte jag tid med. Efter en dryg kvart vågade jag inte gå längre utan fick gå tillbaka, det fick bli en ostfralla på Pressbyrån. Ingen bra start alls! De följande dagarna i Kristianstad har faktiskt inte varit bättre så jag ska inte skylla mitt hat mot Kristianstad på starten vi fick utan rätt och slätt på- Kristianstad!

Numera åker jag tåget via Lund- jag vet det är skruvat! Att först åka söderut för att sedan vända tvärt och åka norrut igen. Men jag behöver inte åka lika tidigt och jag får sträcka på mig i Lund där jag byter tåg.
På perrongen i Lund idag satt jag bredvid en militär på kryckor, det var en syn det! Hans kryckor var dessutom smyckade med Barbieklistermärken.
Mein lieber Gott!
Ska han försvara mig och mina barn vid ev. krig så lägg ned den sista blindtarmen av försvaret som finns kvar för det är lönlöst.
Vad kan Military Barbie göra?
Slå fi med kryckorna?
Lysande!!!

Inga kommentarer: