måndag 1 september 2008

Polisdeckare i mitt hjärta!


Sitter nu hemma efter att ha lämnat Alva på dagis. De ska gruppfotograferas idag och sedan ska de på en lite utflykt. Spännande!

Meningen idag är att jag ska sammla ihop mig själv och förbereda mig inför kursstarten imorgon (läsa in mig på en del litt. mm) men jag har en polisdeckare som kallar på mig. Jag vet inte vad det ä med mig och polisdeckare. Jag är INTE speciellt intresserad av varken poliser (en del dregglar ju så fort de får se en polis) eller yrket i sig men jag ÄLSKAR polisdeckare!
En liten teori jag har är att det är en av de få genre där man får ta del av mannens tankar och innre värld. Tyvärr får man ju inte göra det i verkligheten. Hur svårt kan det vara? Å andra sidan tycker väl män (och en del kvinnor) att jag vräker ut mitt innre och mina tankar lite väl mycket. Nåja, det är väl så livet ska vara- de flesta greppar det men jag står här och fattar noll!

Inga kommentarer: